Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1.

Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti ZAPO HP, s.r.o., IČO: 26259613, se sídlem Vladislav 281, PSČ 67501, zapsané u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 40444 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.

1.2.

Na kupujícího podnikatele se nevztahují taková ujednání těchto obchodních podmínek, která se týkají pouze kupujícího spotřebitele.

1.3.

Právní vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami výslovně upravené, se řídí občanským zákoníkem. Smlouvu je možné uzavřít pouze v českém jazyce.

2. Uzavření kupní smlouvy

2.1.

Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2.2.

Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Fotografie uvedené na webovém rozhraní obchodu jsou pouze ilustrativní. Prodávané zboží: Všechny druhy ponožek. Klasické ponožky, kotníkové ponožky, kompresní ponožky.

2.3.

Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Objednávka je závazný návrh na uzavření kupní smlouvy.

2.4.

Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí nebo objednávku odmítne potvrdit, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce. Prodávající objednávku není povinen potvrdit.

2.5.

Prodávající je povinen vložit do objednávkového formuláře fotografii, kterou chce použít při výrobě zboží. Fotografie musí být v dostatečné kvalitě pro realizování zakázky. V případě nedostatečné kvality či nevhodného obsahu či z jiného vážného důvodu je prodávající oprávněn vyzvat kupujícího k nápravě nebo odmítnout potvrdit objednávku.

Neostrá fotografie
Neostrá fotografie
Ostrá fotografie
Ostrá fotografie
Neúplný obličej
Neúplný obličej
Úplný obličej
Úplný obličej
2.6.

Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše ceny zboží) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

2.7.

Kupní smlouva je sjednaná na základě řádně vyplněné objednávky zaslané prostřednictvím webového rozhraní obchodu, a je uzavřena ve chvíli, kdy kupující od prodávajícího obdrží potvrzení objednávky. Prodávající zašle spotřebiteli dle § 1824a občanského zákoníku na adresu elektronické pošty potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží nebo před tím, než začne poskytovat službu.

2.8.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

2.9.

Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodníma podmínkami, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.

2.10.

Veškeré změny a změny cen na internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Nabídka zboží platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit. V takovém případě nevzniká kupujícímu žádný nárok na náhradu škody či jiné újmy.

2.11.

Pokud by kupujícím zaslaná fotografie představovala autorské dílo či jiný předmět duševního vlastnictví, kupující odesláním takové fotografie uděluje prodávajícímu souhlas se zpracováním takové fotografie za účelem realizace objednávky. Kupující je povinen zajistit, že zpracováním fotografie nedojde k porušení práv třetích osob. V případě porušení této povinnosti kupující odpovídá prodávajícímu za jakoukoliv vzniklou škodu.

3. Cena zboží a platební podmínky

3.1.

Platbu za cenu zboží kupující provede po uzavření smlouvy a před dodáním zboží. Celková cena je uvedena včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.

3.2.

Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu platební kartou nebo převodem na bankovní účet prodávajícího č. 2001874876/2010, vedený u Fio Banka a.s.

3.3.

Závazek kupujícího uhradit cenu zboží je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. Úhrada ceny zboží je podmínkou započetí realizace zakázky.

3.4.

Společně s cenou zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží v odpovídající výši.

3.5.

Prodávající ke každé vyřízené objednávce přiloží doklad o prodeji zboží obsahující veškeré náležitosti včetně uvedení cen za jednotlivé položky. Tento doklad současně slouží jako dodací list. V případě zájmu kupujícího je doklad zaslán na jeho adresu elektronické pošty.

4. Přeprava a dodání zboží

4.1.

Prodávající dodává zboží pouze na území České republiky (prodávající může souhlasit s dopravou i do zahraničí) prostřednictvím PPL nebo Zásilkovny.

4.2.

Náklady na dopravu nese kupující. Kupující má nárok na dopravu zdarma formou doručení do Zásilkovny, jestliže cena zboží přesáhne 1.000,- Kč bez DPH.

4.3.

V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

4.4.

Prodávající je povinen dodat zboží nejpozději do 21 dnů od zaplacení ceny zboží kupujícím. Má-li prodávající kupujícímu zboží odeslat, je kupujícímu odevzdáno v okamžiku, kdy ho kupujícímu nebo jím určené osobě předá dopravce. Při doručení do Zásilkovny je odevzdáno v okamžiku, kdy ho převezme Zásilkovna. V případě, že nebude zboží ve lhůtě dodáno, je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.

4.5.

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až poté, co zaplatí cenu zboží a převezme zboží. Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy ho převezme.

4.6.

Po převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností kupujícího zboží od dopravce převzít.

5. Odstoupení od kupní smlouvy

5.1.

Od kupní smlouvy lze odstoupit pouze v případě, že tak stanoví zákon, tyto obchodní podmínky nebo kupní smlouva.

5.2.

Kupující, který je spotřebitelem, má právo dle ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve lhůtě čtrnácti dnů. Kupující spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu nebo jestliže už byla zakázka realizována.

5.3.

V případě odstoupení od kupní smlouvy dle článku 5.2. obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno bez zbytečného odkladu od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (nesmí se zasílat na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu. Výše nákladů s vrácením zboží pak bude určena balením a dopravou, kterou si zvolí spotřebitel.

5.4.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

5.5.

Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

5.6.

Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

5.7.

Je-li společně se zbožím poskytnut spotřebiteli dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

5.8.

Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží nebo na náhradu jiných nákladů je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

5.9.

Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené se zákazníkem, jestliže se zboží již nevyrábí nebo nedodává, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.

6. Práva a povinnosti z vadného plnění

6.1.

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí v případě kupujícího spotřebitele příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až § 2174 občanského zákoníku).

6.2.

Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

6.2.1.

je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,

6.2.2.

věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,

6.2.3.

je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat,

6.2.4.

věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy,

6.2.5.

věc odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem.

Ustanovení uvedená výše se nepoužijí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

6.3.

Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl, nebo ji sám způsobil.

6.4.

Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese místa podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.

6.5.

Kupující spotřebitel může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku, b) se vada projeví opakovaně, c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

6.6.

Kupující spotřebitel je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.

6.7.

Kupující spotřebitel je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující spotřebitel opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující spotřebitel své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

6.8.

Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

6.9.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

6.10.

Prodávající neodpovídá zejména za vady vzniklé a) používáním zboží v neodpovídajících podmínkách, b) opotřebením zboží způsobeném jeho obvyklým užíváním, c) pokud i jinak způsobil vadu sám kupující nebo jiná třetí osoba.

6.11.

V případě oprávněného uplatnění práva z vadného plnění má kupující spotřebitel právo na náhradu nákladů spojených s uplatněním tohoto práva (zejména poštovného, které uhradil při odeslání zboží). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má kupující spotřebitel také právo na úhradu nutných nákladů k tomuto odstoupení.

6.12.

Kupující spotřebitel bude o vyřízení reklamace informován emailem.

6.13.

Vytkl-li kupující spotřebitel vadu oprávněně, po dobu od uplatnění práva z odpovědnosti za vady nebo ze záruky se až do doby, kdy kupující byl povinen po vyřízení reklamace zboží převzít, neběží lhůta pro vytknutí vady ani záruční doba, byla-li záruka poskytnuta (§1922 odst. 2, § 2165 odst. 4 občanského zákoníku). V případě vyřízení reklamace výměnou zboží nebo jeho součásti, neběží od dodání nového zboží nebo jeho součásti nová lhůta k uplatnění odpovědnosti za vady.

7. Další práva a povinnosti smluvních stran

7.1.

Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

7.2.

Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy: info@zaponozky.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

7.3.

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění – hlavní předmět podnikání výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

7.4.

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.

7.5.

Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz. Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů jsou zde: adr.coi.cz/cs/info.

7.6.

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.

7.7.

Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.

8. Závěrečná ustanovení

8.1.

Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho objednávce.

8.2.

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

8.3.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

8.4.

Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě.

8.5.

Prodávající považuje právní předpisy České republiky za základ pro vytvoření vztahů se spotřebitelem před uzavřením smlouvy.

8.6.

Přílohu obchodních podmínek tvoří formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

8.7.

Kontaktní údaje prodávajícího: adresa provozovny: Vladislav 281, Vladislav 675 01, adresa elektronické pošty: info@zapo-hp.cz, telefon: +420 568 888 251, +420 603 202 359.

8.8.

Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění obchodních podmínek.

8.9.

Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 5. 2023

Back to top